Mormorsrutor

Förstod inte riktigt hur enkelt och roligt det var att göra mormorsrutor från början.
Jag brukar alltid ha många olika stick-och virkprojekt igång så jag kan skifta mellan dem så det inte blir långtråkigt att göra en klar åt gången. Jag är likadan med böcker.
 
Jag som köpt på mig acrylgarner i flera år har ju en stor blandning färger att välja mellan så mina rutor blir då aldrig tråkiga eller enformiga, men det kan vara jättefint med en filt med rutor i samma färger men mitt tålamod har inte kommit riktigt dit att det orkar göra alla rutor likadana.
 
Fyra rutor och det startade jag på i juni 2012
 
Nu har jag kanske totalt 30 rutor som är klara, har dock inte virkat fast alla. Min filt blir ganska liten, hade tänkt att ett framtida barn kan ha den på sin säng. Tänker göra en annan filt senare som bara är en stor ruta i massa goa färger.
 
Just nu har jag en surdeg på jäsning och ikväll och inatt ska jag se Oscarsgalan.
 
 
 

Kommentera här: