Fodral till virknålar och blandade stickor

Sydde mig ett stick-och virknålsfodral och ett rundsticksfodral för någon månad sedan, utav tyger som blivit över från ett litet lapptäcke jag gjort till en framtida liten kotte. Jag sökte runt på internet efter idéer och bilder på andras fodral och fick mig en del inspiration. Det var roligt och länge sedan jag satt vid symaskninen för pedalsladden hade en viss liten kanin biti itu, så min bror fick laga sladden, innan mer saker kunde tillverkas.
 
 
Rundstickfodralet fick 3 lager fickor med 5 fickor på varje lager, som är ca 10cm breda och fodralet blev ca 45cm högt och då ca 50cm brett. Tänkte ha de längsta rundstickorna överst, 60cm i andra facket och 40 i det minsta. Dekorerade med en svart kant längs ficköppningen för ett snyggare resultat.
 
 
Till stickorna tog jag och mätte den längsta stickan i min ägo och utgick efter den höjden. Fickorna blev ca 4cm breda och det blev två fickor varav en är till strumpstickorna och virknålarna. På detta sätt är det lättare att ha koll på vilka storlekar man har ch inte har och jag sipper i alla fall ha stickor som ligger överallt. Virknålarna är jag otroligt bra på att förlägga.Jag insåg snabbt att stickor 2-4mm har jag på tok för många av.

Jag gjorde 9 fack för att ha ett fack till 2,3,4,5,6,7,8,9 och 10mm stickor.
 

Kommentera här: